(Op)Tijdrit TC Waalwijk

In Nieuws by Hans de Kock

Ook niet-leden zijn welkom

Toerclub Waalwijk viert 35-jarig jubileum met ‘Op Tijd’-rit op 15 april

Toerclub Waalwijk (TC Waalwijk) bestaat 35 jaar. Om dat te vieren, vinden er dit jaar diverse activiteiten plaats. Waaronder een ‘Op Tijd’-rit waar iedereen – dus ook niet-leden – gratis aan mee kan doen. De tijdrit vindt plaats op zaterdagochtend 15 april. Startpunt is bij Sporthal De Slagen in Waalwijk.

TC Waalwijk telt zo’n 100 enthousiaste leden. Verdeeld over verschillende groepen stappen ze wekelijks of meerdere keren per week op de racefiets om de omgeving van Waalwijk te verkennen. De club heeft een activiteitencommissie en is bovendien mede-organisator van de jaarlijkse Langstraat Klassieker. De activiteitencommissie grijpt het jubileum graag aan om meer sportieve fietsers kennis te laten maken met de vereniging. Op zaterdag 15 april vindt de zogenaamde ‘Op Tijd’-rit plaats en daar kan elke wielrenner uit Waalwijk en omgeving aan meedoen. Organisatoren Anja Swagerman en Ans Maijers leggen uit: “De Op Tijd’-rit is een tijdrit, waarbij het niet gaat om de snelste tijd, maar om de best ingeschatte tijd. De afstand is 27 kilometer; drie ronden van negen kilometer. Vooraf moeten deelnemers hun fietstijd proberen in te schatten. Degene die zijn of haar tijd het beste heeft ingeschat, wint een leuke prijs. Om het zo eerlijk mogelijk te laten verlopen, maken we pas bij het verzamelpunt bekend waar het parcours is. Vooraf oefenen en tijdmeten kan dus niet. En uiteraard mogen deelnemers geen gebruikmaken van smartwatches of snelheidsmeters.”

Gratis aanmelden t/m 12 april

Deelname aan de ‘Op Tijd’-rit is gratis, wel is vooraf aanmelden verplicht. Dat kan tot en met woensdag 12 april via een link op de website: www.tc-waalwijk.nl. De tijdrit vindt plaats op zaterdag 15 april. Vanaf 08.30 uur verzamelen de deelnemers bij Sporthal De Slagen, om 09.00 uur vertrekken ze richting het startpunt (7 kilometer verderop). Rond 12.00 uur wordt de Op Tijd’-rit afgesloten met een prijsuitreiking, een drankje en een versnapering. Vervolgens kan iedereen op eigen gelegenheid naar huis. Voor vragen kunt u contact opnemen met Anja Swagerman: 06-55123506 of Ans Maijers: 06-23116034.