Verrassingstocht 2023

In Nieuws by Simone Thur

Ga je mee met de Verrassingstocht laatste weekend van augustus? Waar naar toe is nog een verrassing, de gpx wordt niet gedeeld. Er zal duidelijk gecommuniceerd worden wanneer we links, rechts of rechtdoor gaan. Uiteraard is er ook een koffiestop. En…koffie en gebak krijgen we van TCW.‘. Enkele weken geleden kregen alle TCW-leden dit bericht via Whatsapp. Schoorvoetend kwamen de eerste aanmeldingen binnen. Een stroom van aanmeldingen die niet op leek te houden, zelfs op het laatste moment kwamen er nog aanmeldingen binnen.

Om zowel de A/B-groep als de C-groep goed te kunnen begeleiden, was besloten op twee verschillende dagen te fietsen. Wat waren de aanwezigen nieuwsgierig, in beide groepen werd regelmatig een poging gewaagd tot het ontlokken van aanwijzingen. Sommige vroegen zelfs de gpx-route, want ja dan kan ik helpen met het begeleiden. Jaja, ze probeerden van alles om te weten te komen waar de tocht naar toe ging.

Zaterdag 26 augustus 2023 stonden vijftien A/B-leden bij De Slagen. De tocht ging via Tilburg en het kanaal, richting de Abij van Postel, waar de koffiestop plaatsvond. Het doel was Fietsen door de Bomen in natuurgebied van het Pijnven vlakbij Lommel. Vanuit daar ging de tocht terug naar Nederland. Na een heerlijke lunch in Eersel, werd via Oisterwijk weer koers gezet naar huis. Net voordat het ging regenen was iedereen weer thuis.

Zondag 27 augustus 2023 stonden maar liefst 21 C-leden (en een paar A/B-leden) bij De Slagen. Daar waar de tocht de dag ervoor naar het zuiden ging. Ging deze tocht naar het noorden op naar de Merwedebrug ofwel de brug bij Gorkum.

Hoe krijg je iedereen stil? Door via de Giessen en de Linge naar Leerdam te rijden. Net op tijd waren we bij Kiky aan de Linge voor onze koffiestop. Het kwam er letterlijk met bakken uit de lucht vallen, waar de dag met een strak blauwe lucht begon.

Na de koffiestop werd koers gezet naar de veerpont van Herwijnen-Brakel. Hier begon het weer te hozen, helaas werd het niet meer droog. Nat tot op het bot kwamen we thuis. Ook dat mocht de pret niet drukken.