Welkom op de Club: fiets vrijblijvend mee!

In Nieuws by Simone Thur

Fietsen is leuk. Samen fietsen is leuker. Bij een club fietsen is het allerleukst. Echt waar. Met z’n allen eropuit trekken, nieuwe rondjes ontdekken, samen voor een doel trainen én gezellig over van alles en nog wat kletsen. TC-Waalwijk organiseert daarom gratis introductieritten, zodat je kunt sfeerproeven bij onze club.

De introductieritten zijn perfect voor fietsers van alle niveaus die samen met andere fietsers nieuwe wegen willen ontdekken. “We willen een warm welkom bieden aan iedereen die geïnteresseerd is in fietsen, ongeacht hun ervaring of vaardigheidsniveau”, zegt de voorzitter van TC-Waalwijk Stephan van Caulil. “Het is een geweldige kans om nieuwe vrienden te maken en de prachtige omgeving van Waalwijk en de rest van Nederland te verkennen.”

Fietsen kan eenvoudig in je eentje of samen met vrienden of collega’s. Maar wil je vaker fietsen, je fietstechniek verbeteren of nieuwe routes ontdekken? Dan is een wielervereniging iets voor jou. Er is niet alleen veel kennis aanwezig, je kunt er altijd samen met anderen fietsen. Andere voordelen aan het fietsen bij een vereniging, waar je misschien nog niet aan gedacht hebt:

• Nooit meer alleen een bandje wisselen
  • Samen stoempen tegen de wind
  • Veilig fietsen leer je in een groep
  • Stok achter de deur
  • Vrijblijvend kennismaken

Voor iedereen een geschikte groep

Bij TC-Waalwijk is er voor ieder wat wils. De club rijdt in verschillende groepen met maximaal 14 personen. De gemiddelde snelheden variëren tussen 26 en 30 km/u en de afstanden variëren tussen 60 en 100 kilometer. De groepen fietsen op zondagochtend en de trainingsavonden zijn op dinsdag en donderdag.

Fiets vrijblijvend mee

Twijfel je nog of het fietsen bij een vereniging iets voor jou is? Bij TC-Waalwijk kun je vanaf 6 april 2024 gratis meefietsen én zijn jij en je fiets tot 500 euro verzekerd.

Deelnemers aan de introductieritten worden persoonlijk begeleid en krijgen waardevolle tips over hoe, veilig en efficiënt, in een groep te fietsen. De ritten zijn zorgvuldig gepland om ervoor te zorgen dat iedereen, ongeacht hun niveau, kan genieten van een plezierige en uitdagende ervaring.

De introductieritten vinden plaats op de volgende data in april:

• Zaterdagochtend 6 april – We verwelkomen fietsers met een racefiets of gravelbike ongeacht het niveau.
  • Zaterdagochtend 13 april – Op deze dag organiseren we een OPTijdrit. Dit is geen gewone tijdrit, maar het is de bedoeling dat je zelf aangeeft hoe lang je over een bepaald parcours gaat doen. Je kunt dus in je eigen tempo fietsen. Er zijn prijzen beschikbaar voor de wielrenners die de tijd het best benaderen.
  • Zaterdagochtend 20 april – Een ladies-only rit, speciaal voor alle dames die willen ontdekken hoe het is om samen met een groep een gezellige tocht te maken.
  • Zondagochtend 28 april – We verwelkomen fietsers met een racefiets of gravelbike ongeacht het niveau.

We vertrekken om 09.00 uur (verzamelen om 08.45 uur) vanaf Sporthal De Slagen, De Gaard 2 in Waalwijk. Uiteraard neem je racefiets of gravelbike, helm en voldoende drinken mee.

Informatie en aanmelden

Enthousiast geworden? Meld je aan via onderstaand aanmeldformulier

Sorry. Dit formulier is niet langer beschikbaar.